3. august 2017

Synvegenser

Jeg har strikket Synvegenseren fra boka "Kjærlighet på pinner" av Lene Holme Samsøe. Veldig kjekt mønster å strikke. Genseren strikkes ovenfra og ned. Egentlig skal det være en mønsterbord nederst ved ermene også, men jeg sløyfet den. Synes den er like fin uten og så slipper en at de små fingrene henger seg fast i trådene på innsiden. 

Oppskrift: Kjærlighet på pinner.
Garn: Alpakka fra Sandnesgarn
Garnmengde: 4 nøster av bunnfargen og ett nøste til mønsterfargen
Størrelse: 4 år
Pinner: 3 og 3,5

3 kommentarer:

  1. Så FIN den er. Du er så dygtig, jeg elsker at følge din blog med dit smukke håndarbejde.

    SvarSlett
  2. Det var en flott genser! Jeg har ikke sett originalen, men kan tenke meg at det fine mønsteret kom enda bedre fram når ermene var uten mønsterbord.

    SvarSlett
  3. Den var kjempefin, likte at mønsteret var så enkelt og fint :)

    SvarSlett